اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ردخون، حکایتی عاشقانه در میانه آتش/ میلیاردی شدن آخرین ساخته‌ «مهدویان» در 5 روز

«ماجرای نیمروز 2» روایتی از دل سازمان منافقین و اردوگاه اشرف دارد و برای مخاطب نسل جوان امروز که متأسفانه آشنایی چندانی با تاریخ معاصر و حتی تاریخ 30 سال پیش ندارد پرداختن به جزئیات عقاید و رفتارهای تشکیلاتی منافقین بسیار جذاب خواهد بود.

ردخون، حکایتی عاشقانه در میانه آتش/ میلیاردی شدن آخرین ساخته‌ «مهدویان» در 5 روز

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزهای سینماهای اصفهان‌ همچون فصل پاییز با فراز و نشیب حضور مخاطبان در سینما مواجه است اما اگر نگاهی به مجموعه اکران‌ها سینما شهر اصفهان شود نام و نشان «رد خون» رنگ و لعاب خاصی به خود گرفته است و به بیان برهه‌ای کوچک و البته مهم از تاریخ چندساله گذشته پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازد و تا حدی یادآور ضعف در سیستم آموزشی موجود در کشور می‌شود و متذکران است که نسل جوان امروز ما آشنایی چندانی حتی با روایت تاریخی که کمتر از نیم‌قرن از آن گذشته ندارد.

از همین رو پرداختن به چنین موضوعاتی آن‌هم با چنین ظرافت و دقت نه‌تنها برای نسل جوانان جذاب نیست بلکه او را به چالش وا‌می‌دارد تا بیشتر بداند ازآنچه در تاریخ پرافتخار کشورش گذشته است که این امر را می‌توان از زمزمه‌های مخاطبان پس از تماشای فیلم دید.

 

 پردیس سینمایی چهارباغ

در پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «سال دوم دانشگاه من»، «پیلوت»، «ماجرای نیمروز 2»، «شاه کش»، «ایکس لارج»، «زهرمار»، «سرخپوست»، «نیکولاس»، «ایده اصلی» و «مردی بدون سایه» اکران می‌شوند؛ این فیلم‌ها در ژانرهای مختلف کمدی و اجتماعی ساخته‌شده‌اند، ساعت شروع هر یک از این فیلم‌ها از 10:15 خواهد بود و تا ساعت 22:30 ادامه خواهد داشت، این سینما با داشتن چند سالن این امکان را به مردم می‌دهد تا بر اساس سلیقه‌های مختلف خود بتوانند فیلم‌های مدنظر را در هر یک از این سالن‌ها به تماشا بنشینند.

پردیس سینمایی ساحل

همچنین پردیس سینما ساحل باکمی تغییر در فیلم‌های اکران شده علاوه بر فیلم‌های «سال دوم دانشگاه من»، «پیلوت»، «ماجرای نیمروز 2»، «شاه کش»، «ایکس لارج»، «زهرمار»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «مردی بدون سایه» که با پردیس چهارباغ مشترک است، فیلم‌های «کروکدیل»، «ایده اصلی» و «قصر شیرین»، «قسم»، «تپلی و من» و «درخونگاه» را از ساعت 10:05 الی 23:10 بر روی پرده‌های نقره‌ای خود به نمایش می‌گذارد.

پردیس سینمایی سیتی‌سنتر

پردیس سینمایی سیتی‌سنتر با اکران فیلم‌های «درخونگاه»، «سال دوم دانشگاه من»، «پیلوت»، «رد خون یا همان ماجرای نیمروز 2»، «شاه کش»، «کروکدیل»، «کلوپ همسران»، «مردی بدون سایه»، «شکستن هم‌زمان بیست استخوان»، «ایده اصلی»، «جانان»، «قصر شیرین» و «شبی که ماه کامل شد» از ساعت 11:00 الی 23:30 میزبان علاقه‌مندان به سینما خواهد بود.

سینما سپاهان و فلسطین

5 فیلم با عنوان‌های «پیلوت»، «رد خون»، «سرخپوست»، «ایکس لارج» و «زهرمار» بر روی پرده سینما سپاهان به تصویر درمی‌آیند؛ این سینما از ساعت 10:30 الی 22:30 میزبان علاقه‌مندان به سینما است، همچنین در این هفته سینما فلسطین نیز فیلم‌های «رد خون»، «ایکس لارج» و «ایده اصلی» را از ساعت 10:30 تا 22:35 اکران می‌کند؛ گفتنی است این فیلم‌ها هرکدام در شانس‌های مختلف بر روی پرده خواهند رفت.

سینما قدس

در لیست برنامه اکران سینما قدس نیز همانند دیگر سینماهای اصفهان فیلم‌های «رد خون»، «کلوپ همسران»، «مردی بدون سایه» و «ایده اصلی» به چشم می‌خورد؛ این فیلم‌ها در سانس‌های 10:30 الی 23 مقابل چشمان تماشاگران قرار خواهد گرفت، علاقه‌مندان به فیلم و سینما می‌توانند هر یک از این فیلم‌ها را در سانس مخصوص خود تماشا کنند.

معرفی فیلم

رد خون یا همان ماجرای نیمروز 2 دومین قسمت از فیلم دیگر محمدحسین مهدویان است که به حادثه تاریخی عملیات مرصاد می‌پردازد و داستان آن حول این اتفاق پیش می‌رود.

این فیلم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی و با نامزدی در ۱۲ رشته این جشنواره، توانست ۳ سیمرغ بلورین به دست آورد همچنین «رد خون» در هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس توانست ققنوس فیلم برگزیده از جشن سینما انقلاب را از آن خود کند.

«ماجرای نیمروز 2» روایتی از دل سازمان منافقین و اردوگاه اشرف دارد و برای مخاطب نسل جوان امروز که متأسفانه آشنایی چندانی با تاریخ معاصر و حتی تاریخ 30 سال پیش ندارد پرداختن به جزئیات عقاید و رفتارهای تشکیلاتی منافقین بسیار جذاب خواهد بود.

اما آنچه جذابیت این روایت تاریخی را چند برابر می‌کند پرداخت هوشمندانه کارگردان به روایت داستان سیما (بهنوش طباطبایی) با نام سازمانی خواهر لیلا – خواهر کمال و همسر افشین است و درواقع با این رویکرد نگاه ویژه‌ای به زنان سازمان دارد.

و تصدیق این صحبت را می توان با نگاهی به جدول فروش این هفته از اکران های سینما کشور مشاهده نمود چرا که ماجرای نیمروز 2 توانسته است با فروش میلیاردی خود در نخستین هفته اکرانش تکانی به گیشه بدهد. 

انتهای پیام/63106/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول